Utolsó kommentek

Multi

A HOZZÁSZÓLÁSOKAT CSAK MODERÁCIÓT KÖVETŐEN ÉLESÍTEM. Ilyen egy multi: pro és kontra. Írd meg véleményed, hogyan látod Te! Minden, ami vállalati kultúra (és kulturálatlanság) - előmenetel, belső kommunikáció, képzések, HR, menedzsment, meetingek, prezentációk és egyéb multis beltenyészetek. www.azenmultim.hu

Seat szerviz Porsche áron

2008.10.26. 19:49 :: Multi

Amikor megláttam a 2. éves kötelező szerviz számláját, Márkus László mára klasszikussá vált kabaréjelenete jutott az eszembe azzal a bizonyos fotellel. Igen, én voltam a hülye, hiszen extrákkal kértem a szolgáltatást: kicserélték a két ablaktörlő lapátját is a Seat Cordobámnak, és kértem mobilitás garanciát 1 évre 5.800 Ft-ért. Szóval, okulásképpen alább a felszámolt tételek egy hivatalos - meg nem nevezett - Seat márkaszervizben:

 

  • Környezetvédelmi vizsga Otto szab. katalizátorral:  8.499 Ft
  • Ellenőrző szerviz: 17.260 Ft
  • Fékolajcsere szerviz (anyagköltség nélkül):  7.551 Ft
  • 2 ablaktörlő beszerelése (anyagköltség nélkül):  2.157 Ft
  • LONGLIFE III. 5W30 (3,2 darab): 25.568 Ft
  • Olajszűrő:  2.479 Ft
  • Csavar:     441 Ft
  • Por- és pollenszűrő:  5.986 Ft
  • Fékfolyadék:  4.464 Ft
  • Ablaktörlő (2 db): 12.520 ft
  • Levegőszűrő betét:  6.409 Ft
  • Ablakmosó:     720 Ft
  • Higiéniai spray klíma tisztításhoz:  2.721 Ft
  •  Kis- és segédanyag (legyen is az bármi):  3.192 Ft
  • Hulladékkezelési költség:     360 Ft
  • Midösszesen: 100.327 Ft

 

Mindezek (értsd: gusztustalan lehúzás) után azt gondolhatná az ember, hogy legalább luxus kiszolgálásban volt részem. Nos, egy héttel előtte egyeztettem egy kora reggeli időpontot, mert nem akartam otthagyni a kocsit. Azt ígérték, ha reggel 7-re megyek, akkor néhány órán belül meglesznek, akár meg is várhatom.

Reggel 7-kor a kijelölt ügyintézőnek nyoma sem volt, de szerencsére egy kolléga (az egyetlen pozitív figura a történetben) segített rajtam. Így délután 14:30-ra (!) a nagy kapkodásban el is készült a kocsi. Küldtek is a pénztárhoz, ahol a kisasszonynak szinten hűlt helye volt - úgy tűnt, ez a cégkultúra része. 10 perces várakozás után megérkezett az ügyintéző, érdeklődvén, hogy rendeztem-e a számlát. Majd, amikor látta a helyzetet, megkereste a pénztáros hölgyet, aki viszont nem találta a számlámat, így félreállított, amíg elintézte a többi, enyhén ideges várakozót. Ezt követően valamilyen isteni csoda folytán mégis megtalálta a mindvégig az orra előtt heverő számlát, majd bevillantotta a fenti végösszeget.

Tudom, tudom. Én voltam a hülye, több szempontból is:

1) Árajánlatot kellett volna kérnem több helyről - ezt azonban lustaság és időhiány miatt nem tettem meg, nincs is rá mentség. Utólag viszont kértem, csak hogy megnyugodjak, nem én vagyok paranoiás. 35.000 Ft-tal úszhattam volna meg olcsóbban, az ablaktörlő például "amott" (szintén hivatalos márkaszerviz) felébe került.

2) Beronthattam volna egy maszekhoz is, akitől például fele áron megkapom azt az olajat, amit másutt (?) elcsaltak háromszoros összegért. A kérdés már csak az, hogy azt bevette volna-e a gyomrom; azt hiszem, nem.

Szóval, végeredményben magamnak köszönhetem az egészet. Köszönöm. Igazi autóemócióban volt részem.

81 komment

Címkék: kritika etika totalcar seat szerviz kötelező cordoba

A bejegyzés trackback címe:

https://multi.blog.hu/api/trackback/id/tr50733161

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bervas 2008.10.26. 21:46:54

Hehe :-) Más kocsinál 60-es kötelezőhöz kértem árajánlatot. Márkaszervizben azt mondták, kb Xe Ft. Szervízkönyvből összevadásztam a cserélendő alkatrészeket, kereskedőktől meg az árakat. Összeadtam, kijött kb. ugyanannyi, Xe Ft. Szóval vagy olcsóbban veszik cégen belül az alkatrészeket, vagy nem számolnak munkadíjat, vagy nem cserélnek mindent, amit egyébként kell, vagy mégiscsak jóval magasabb lett volna a végösszeg.

Tanulság: megvettem az alkatrészeket magam, aláfeküdtem a kocsinak, és 3 óra alatt sk. elintéztem, ami kell.

Márkaszervizbe csak máshol nem kaphat alkatrészért, és máshol nem csináltatható, speciális műszert/szerszámot igénylő dolgokért érdemes járni. A 3,2 l motorolaj 25e Ft-ért egyszerűen röhejes.

2008.10.26. 21:49:36

A hivatalos VW (és társai) márkaszervízek szeretinek "aranypor" tartalmú olajat használni. Így olajat mindig én viszek!

amitlatok (törölt) · http://amitlatok.blog.hu/ 2008.10.26. 21:52:17

Autózz.hu-ra mindenképp érdemes lenne beküldened az írást. Tanulságos. Engem a fodrásznál történt háromnegyedórás várakozás is felhúzott.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.10.26. 21:59:31

ha ezt ki is fizetted, akkor egyszerűen balek vagy. de kell ilyen is, ezekből él a márkaszervíz

etete 2008.10.26. 22:02:13

a vaci uti rover szervizben minden kotelezo szerviznel felszamoljak a computeres vizsgalatot (valtozo aron 8-10 ezer ft. nyilvan Wallis orokseg). legutobb be kellett vinnem es kiderult a laptopon megjeleno angol szoveget es kodokat senki nem erti, nekem kellett forditanom. ROHEJ ES RABLAS! CSALOK! EZ RESZE AZ ORSZAG MORALIS VALSAGANAK!

andd 2008.10.26. 22:06:38

az is egy megoldás, ha már úgyis márkaszalonba akarod vinni az autódat a garancia miatt, hogy viszel saját olajat.
nem kevesen csinálják ezt.

samurai 2008.10.26. 22:06:43

vajon miért nem lepődtem meg ezen a történeten? német tulajdonú cégnél dolgozom, ahol az utóbbi 12 évben csak audi és vw autóink voltak. a helyi vw szerviz, ahol törzsvendégek voltunk, képtelen 100e alatti számlát írni. aki vw-t, vagy bármi olyat vesz, amihez a vw-nek köze van, erre számíthat, és ezt is érdemli! megéri a vw-t isteníteni, vegyétek, birkák!

wander 2008.10.26. 22:12:33

hehe :) márkaszevriz bazeg mit vársz pláne ha két éve odajársz. rendszámvilágitás csere+izzo 5400 ft, ablakmoso feltöltés (direkt tele tartállyal vittem oda) 3200 ft. rejtélyes hibaüzi müszerfalon hasra: computercsere 150 000 (itt mondtam hogy looof*szt). mindezt egy négyes golfon. ezek feltették az i-re a pontot, azota maszek szerelö. preciz, pontos, olcso, és megbizthato. ha elöbb odaviszem sokat sporoltam volna... mindez 5 éve történt.

lionking 2008.10.26. 22:14:13

He... csak nehogy valaki valamelyik multinál észlelje ezt a "hulladékkezelési költség"-et...
Onnan már a visszavitt üvegért sem pénzt adnak, hanem majd aki visszavitte fog ilyen hulladékkezelési költséget fizetni, de ezt ki lehet terjeszteni bármilyen műszaki cikkre, amit uj vásárlásakor lead(hat) az ember a vásárlás helyén...
1 tv hulladékkezelési költsége 5600 ft.. kéretik az uj Tv számlájához iratni

kag 2008.10.26. 22:14:35

Ezek egyáltalán nem kiemelkedő árak.

Ellenben abban nem lehetsz biztos, hogy valóban azt az olajat töltötték az autódba, amit kiszámláztak. Lehet, hogy valami teszkógazdaságos löttyöt.

Aki márkaszervizben cseréltet ablaktörlőt, ahelyett hogy megvenné autósboltban/hipermarketben és maga feltenné percek alatt, az homárul micsoda? Nem sikeres ember.

mauzi 2008.10.26. 22:16:07

ha az ablaktörlő lapát "amott" fele annyiba került volna, akkor érdekelne, hogy hogyan úsznád meg mindezt 35 ezerből.

a longlife olaj, és a vizsgadíj szinte annyi. és akkor még sehol a munkadíj, és az egyéb csipcsup dolgok...

XSun (törölt) 2008.10.26. 22:16:42

Sajnos a márkaszervíz az ilyen.
Az én Honda City (figyelem NEM CIVIC) kétéves szervíze és laza 90 000 környékén volt.
Az alkatrészárak a legjobbak az egész történetben.
Néhány ismerősöm a Győri Audiban dogozik.
Így belülről látják a beszállítói árakat, tehát azt a valós árat amiért az alkatrészbeszállító számlázza nekik a különféle alkatrészeket.
A legdurvább az hogy az olajszűrő, pollenszűrő stb. ami it lazán kiszámláznak 3000 - 6000 között azt a GYÁRI beszállító a gyárnak 1-2 Euróért (tehát még ezer forint sincs) számlázza.
Erre varjál gombot.

Gróf38 2008.10.26. 22:19:53

Vegyél FIAT-ot ŐK korrektek.

jonson 2008.10.26. 22:25:00

Az olajról: Castrol Edge 0W 30 as olajból 4 liter 12600 átlagembernek, szervizek még olcsóbban megkapják, de ennél olcsóbb olaj is (persze szintén márkás) is jó valszeg a kocsidba...
Én azt tartom hogy a gariidő lejárta után kell keríteni egy megbízható szerelőt, és azzal kell csináltatni a szervizeket, mert a márkaszervizek többnyire drága/átver/idiótának néz...

MP 2008.10.26. 22:26:07

Ha igazad van miért nem nevezed meg a szervizt?

Káposztakukac 2008.10.26. 22:29:10

te is hülye voltál viszont elküldeném a számlát a seat központba. na nem a magyarba, hanem az európaiba. csendben jegyzem meg, hogy a bmw-met münchenben szokta szervizeltetni az ottani niederlassungban. és még az ottani bérek mellett is olcsóbb, mint itthon a wallisnál...

Nolet 2008.10.26. 22:30:24

Hát többek között ezért nem veszek még garanciális autót. A szakszervizek ma Magyarországon katasztrófa amit művelnek.

És az még a jobbik eset, ha csak simán lehúznak. A rosszabbik esetben alkatrészbányának használják az autód, illetve olyan dolgot nem javítanak meg ami életveszélyes.

Csak pár példa, nevek nélkül:

1. Neves szervízben pollenszűrő csere- kiderült, hogy az autóban nincs is pollenszűrő
2. Másik szervíz. Pollenszűrő minden kötelezőnél leszámlázva. (3x) , majd ismerős szedte ki az autóból a gyári pollenszűrőt, ami olyan mocskos volt, hogy csodájára jártak.
3. 40,000 km-t futott autóban a lengéscsillapítók "egyszer csak elromlanak" a szakszervíz látogatás után. A szakszervíz szerint 100 km alatt 80%-osról 10 % osra amortizálódtak. Persze. Kilopták belőle a jó gátlókat.

És még sorolhatnám.

MAGYARORSZÁG 2008

ASDF 2008.10.26. 22:37:35

Hát, a végén leírtad a lényeget.
Rohadtul nem értem miért éri meg márkaszervizbe hordani a kocsikat. NAmeg minek új autót venni...
Egyszer mindenkinek érdemes lenne utánaszámolni, hogy megér e alaphangon évi félmilliót egy új autó...
(amortizáció+fenntartás+neadjisten a kamatok ha hiteles a kocsi+egyebek)

Bande' 2008.10.26. 22:39:05

Ráismertem: Porsche Pest...szerintem nem lehet összetéveszteni, szinte minden stimmel, bár a legdurvább az a gusztustalan lehúzás vegyítve az ügyfélbarátság legkisebb jelének hiányával.

pete 2008.10.26. 22:40:17

Hát azért itt vannak érdekes dolgok. Ahogy nézem (lehet, hogy én értelmezem rosszul), de egy 2 éves kocsit vittél 2. ún. éves szervízre. Egy új autónak a zöldkártyája tudtommal 3 évig érvényes, utána kell 2 évente vinni újra, tudom, mert én is 3 évesen vittem először a rönyómat. A másik a fékolaj. Nem tudom, mennyi km van a kocsiban, de hacsak nem taxizol, sztem tök felesleges a fékolajat ilyen korán lecserélni, ez is csak lehúzás volt. A 25ezres olajról meg ne is beszéljünk, a noname "longlife" olaj árának feléért premium mobil1, elf, castrol stb. olaj vehető. Ablaktörlő dettó, ennyiért gondolom a jeget is olvasztja az üvegről, vagy nem? :)
A kocsimra 2évig járt a garancia, természetesen addig semmi baja nem volt, 2 év után meg bármi baja lett volna, csak aranyárban csinálja meg a márkaszervíz. Ahová soha nem vittem a kocsit, és nem is fogom. Csak maszekhoz, de pl. olaj és szűrők cseréje házilag megy. A szervizkönyvbe való pecsételést meg leszarom, azért nem fogok százezreket otthagyni minden évben a "szakiknál"...
Jövőre javaslom kérdezd körbe a haverokat, ők hová hordják a kocsit és vidd oda te is. Felét már megspórolod a fenti összegnek, az tuti.

gaz 2008.10.26. 22:42:34

Tanulópénz, ennyi.

Multi 2008.10.26. 22:47:28

Kösz a hozzászólásokat! Néhány kérdésre a válasz:

1) A kocsimban 26.200 km van.
2) Az ablaktörlő lapát csak példa volt, minden olcsóbb volt a másik szervizben.
3) A Porsche Pest közel jár... csak a Duna rossz oldalán.

lionking 2008.10.26. 22:51:29

Sajna rossz hírem van, a zöldkártya érvényességet levitték 2 évre...
Ott bukott ki, hogy a nejem autójának meg az enyémnek, habár nem azonos fajta, de tök egyforma köbcenti, és euro besorolású, de az övének 3 év volt az érvényessége, az enyémnek meg 2.
Rákérdeztem, és kiderült, hogy amikor az övét vettük, akkor még 3 év volt az új autóknal az érvényesség, fél évre rá, megváltoztatták, így az enyémnek meg ár csak kettő (meg persze mindeki másnak, aki utána vett uj autót...Í)
lehúzás ez is.

Káposztakukac 2008.10.26. 23:12:55

asdf: gratulálok az észjárásodhoz. igazad van, senki ne vegyen új autót, mindenki csak használtat. hoppá! lehet, hogy elég hamar kiürülne a használtautópiac. a magyarországi márkaszervizek teljesítménye pedig oylan szinten katasztrofális, hogy amennyiben az egyes gyártók központjaiban ismernék az állapotokat, akkor porig égetnék a magyar szervizeket. elképesztő, hogy ebben az országban mi folyik márkaszerviz címszó alatt. és sajnos a volkswagen csoporthoz sorolható szervizek messze a legrosszabbak...

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.10.26. 23:21:45

na nehogymár az Audi gyár beszállítói árait vegyétek már alapul, akik évente 200.000 db pollenszűrőt vesznek! ti mennyit vesztek évente, egyet vagy kettőt?

ráadásul számítsd hozzá, hogy a szerviz x csillió Ft-os beruházását le kell valamiből amortizálni, sőt ég a lámpa, meleg van a váróban, ...

sőt ideális esetben még képzik is a szerelőt, ez mind pénzbe kerül

szóval az összeg lehet rendben, de persze ennyiért tényleg tökéletes munkát várhatsz el és az ígért időre autó átadást

A Sün 2008.10.26. 23:27:47

100 000-ből vehettél volna 2 zsigulit. A Seat árát betolhattad volna a bankba, a kamatból tankolhattad és szerelhetted volna a zsigákat. Az egyik tuti mindig üzemképes lenne.

Nem lett volna post, az írásra fordított időben elmehettél volna kurvázni (szintén a Seat árából). A márkaszerviz is előbb tönkremenne.

Mindenki jobban járt volna.

O.o 2008.10.26. 23:30:23

én a címet nevezném baleknak.
persze csak kukacoskodom, de könyörgöm 100ezer forintos szervíz nem épp a porsche árkategóriája...

bocs

ui.: igen arrogáns vagyok.

2008.10.26. 23:30:54

"A kérdés már csak az, hogy azt bevette volna-e a gyomrom; azt hiszem, nem."

Ezek után a továbbiakban majd be fogja fogadni. :)

pbd 2008.10.26. 23:33:59

P.Buda? :-)) Hihi, oda még jár valaki? A közelben lévő távközlési cég oda hordta a sok VW-jét, hát majdnem leköptek még minket is, pedig nem kevés pénzt hagyott ott a cég havonta.

Sajnos egyébként a VW-nél tényleg igaz, hogy ha már akár csak megközelíted a szervízt, az is 10-30.000 forint izléstől - és nem utolsósorban - fellépéstől függően!

Nagyarcú hozzánemértőt leveszik, cégeket leveszik, úgy kell kommunikálni a munkafelvevővel, hogy lehetőleg Te ne a balek kategóriába kerülj.

johnyfox 2008.10.26. 23:38:09

Az csak nekem tűnt fel hogy ha 3,2 db x 4 liter olajat öntenek bele az kicsit k*baszott sok? Traktorba nem kell 12 liter nem egy Seatba. Vagy 3,2 db az liter akar lenni akkor mérnem az van a számlán bénák..Szarjanak drótkefével hadonászó sünt!

bervas 2008.10.26. 23:40:06

Márkaszervizhez még:
Ilyen helyen vettem használt kocsit. Mert mégis márkaszerviz. Karter kicsit olajos volt. Állapotfelmérő lap szerint: enyhe olajszivárgás. Egy hét múlva otthon nekiláttam: gumiám volt kartertömítés helyett. Márkaszervizből, állapotfelmérve. Ugye érthető, hogy nem vittem vissza hozzájuk javíttatni? :-)

kag 2008.10.26. 23:45:09

Ha 13 ezrenként mész olajcserére, felesleges a longlife olaj. Persze a szerviz ezt számlázza ki, mert ez a drágább.

boka · http://csaszu 2008.10.26. 23:47:17

A toyotánál ki van írva, hogy hány km-hez milyen munkadíj, alkatrész tartozik. Fél év garancia. Kb két éve vezették be, olcsóbb, mint a kis szerviz, ahova vittem addig ( mindig ki kellett sakkoznom, hogy ne fizetésnapon, áfa fizetéskor, a főnök nyaralása előtt vigyem az autót, mert akkor mindig volt "elektromos rendszer átvizsgálás, féktisztítás, nyári felkészítés stb". Sajna az európai kocsiknál mindig zörög-csörög-világít valami, amire lehet fogni egy nagy javítást. Az audi allradnál pl. egy szoftver beállítással lehet légrugót javítani, de cserét írnak ki a számlára.

Hamar Laszlo 2008.10.26. 23:55:25

Honda 2005 SUV 3500cm3, benzin, hivatalos Honda kereskedes-szerviz (a legnagyobb a kornyeken).
Olaj,olajszuro,levegoszuro,ablaktorlo lapat (3db)csere, tovabba kicentiroztak az osszes kereket es ellenoriztek a szokasos dolgokat(aksi, folyadekok, miegymas). 10 internetkapcsolattal ellatott szamitogepuk van a varoban az ugyfelek reszere (tomeg volt),a Starbucks kave ingyen van. $117 fizettem az egeszert amibol $ 54 (!) a ket fenyszoroizzo cserjenek a munkadijja (huuu)volt (az izzokat en vittem)elore egyeztetem idopont es kb 1,5 ora alatt keszult el a kocsi. + egy (alap mosas) kupon a szonszedos mosoba. Naluk vettem es mindig hozzajuk viszem a kocsit, eddig meg soha sem akartak becsapni.

Multi 2008.10.27. 00:01:48

Válasz mauzi-nak: Bocs, kicsit félreérthetően fogalmaztam, de nem 35.000-ből úsztam volna meg a másik helyen, hanem ennyivel olcsóbban, tehát 65.000-ből.

mizie 2008.10.27. 00:57:44

de ha átverve érzed magad akkor miért nem írod le a hely nevét?

boldiii 2008.10.27. 01:35:25

az olaj áráról volt már pár cikk, sajna az nem biztosan a szervíz sara. máskülönben a számla nekem -sajnos- egyáltalán nem meglepő. spórolni lehet, de a 100 rugó helyett nem sok helyen fogsz 30-at kapni ezekre a tételekre, és ahol igen, ott....

Illúzió 2008.10.27. 01:48:49

Seat az a tipikus céges autó, mint a Volvo vagy Citroen.

Szar, de legalább az a kereskedő, aki eladta a cégnek a céges autókat, visszacsorgat zsebbe a döntéshozónak, és mindenki jól jár: a döntéshozó, a kereskedő és a szervíz.

Aki szív: aki használja.

Magán célra: próbáld ki az új Toyota Corolla-t például, kalkulálható költségek, nincs vele gond. Ezt sok gyártó nem mondhatja el...

Amerikabol 2008.10.27. 03:58:01

Hamar Laszlo:
En a legdragabb Toyota szerviznel altalaban $40-$60-t csengetek (nemreg volt a masodik alkalom). Azonnal nyujtjak a cserekocsi sluszkulcsat felem. De eddig mindig ebedidoben mentem, otthagytam a kocsit, elballagtam egy kozeli etterembe, es mire egy ora mulva visszaertem mar vihettem is az autot. A szerviz padlojarol is enni lehetett volna egyebkent, es drive-through rendszeru. Es tuti, hogy nem csaltak rossz minosegu olajjal mert nem engedhetik meg a presztizs miatt.

Nem akarom senki szivet fajditani, de eg es fold!!!

vizsla_barat 2008.10.27. 04:52:19

szerintem aki 54 dolcsiert csereltet izzot,az meg is erdemli ingyen a starbucks kaffet.

amugy amcsieknal igencsak divik,ha viszed garis/atvizsgalasos javcsira a kovcsit,akkor adnak bertaligat. igyen (papiron).

Na persze a gari nem veszik el,ha nem viszed el markakontarokhoz.

tudos 2008.10.27. 06:22:02

Szép baleset,de én is a Porsche Pestre gondoltam volna.Undorizoak ,de aki garanciát akar az autoján annak muszály.Habár amiböl lehet ugyis kitáncolnak ha van garancia akkor is.

Ronald 2008.10.27. 06:41:16

Ha igaz a történet, akkor mi a lófaszért kell megint "egy meg nem nevezett" szervizről hantázni ?

Mi a jó francokért nem lehet MEGNEVEZNI azt a szervizt ?
Félsz, kispöcs barátom? Vagy csak simán hazudsz és eteteted itt a népet áthamisitott számlakivonatokkal?

Ha igaz amit írtál, akkor a szerviz teljes nevét, címét és ha úgy adódik - az ügyintéző nevét is bátran ideírhatod...hisz a kezedben a DOKUMENT !!!!

Aláírás: egy meg nem nevezett kommentelő.
.

Ronald for prez 2008.10.27. 06:52:54

Ronald for prez.

Multi 2008.10.27. 07:15:22

Válasz Ronald-nak: A kommentekből kiderül a hely, de ha ez gondot okoz - Porsche Buda. 2008.10.22, Szerda, reggel 7:00. Számlaszám: 20 20033908096. Az ügyintéző nevét azért nem írom, mert - mint az a cikkből kiderül - ő legalább próbált Ügyfélként kezelni.

Marcellusca 2008.10.27. 07:19:42

Üdv!
Akkor én megnevezem saját márkaszervíz tapasztalatom. Szintén a VW-konszernhez tartozó autómat vittem volna, szintén kétéves szervízre. Rutinosabb voltam, ezért árajánlatokat kértem különböző cégektől. A Skodák Palotája előzetesen 96.000 Ft környéki ajánlatot tett. Ezért a jobb ajánlatott tett szentesi - úgyis arra volt dolgom - Vass kereskedés és márkaszervíz ajánlatát fogadtam el. Reggel 8-ra vittem és délre kész volt az autó. Mindezt - levegőszűrő-csere nélkül, melyet 1.200 Ft-ból sk. megoldottam - 54.000 Ft-ért megcsinálták. Ja, és egy külső mosás is szerepelt - külön díj nélkül - a munkák között. Asszem, meggondolandó, hogy utána nézzünk, hogy mit, hol, mennyiért vállalnak. Gyakorlatilag ua-t csinálták meg, mint a Seaton, csak én nem kértem ablaktörlőlapát cserét. És nem rakattam bele longlife olajat - csak Castrolt -, mert 10.000 km-enként úgyis cserélem.

ekkerjoz 2008.10.27. 07:20:04

Az olaj ajánlott kisker ára 7690.- Ft/l.
Az ablaktörlő valószínűleg gyári, és nem noname, az olaj- és a pollenszűrő ára korrekt, a levegőszűrő túlzott, de biztosan gyári. A fékolaj ára is elég változó, akad 700.-Ft/250ml áron is, a gyári vw drága.
A zöldkártya díja hatósági áras, mindenütt ennyi.
A munkadíj -gondolom- rögzített áras, az ilyen szakszervíz óradíja egyébként is nagyon magas.
Szerintem nem voltak inkorrektek, garanciális szervíznél nem nagyon lehet utángyártott anyagból dolgozni.

Ez így felemás írás, mert minden SEAT szervíz sértve érezheti magát, és nem is tud az érintett ellenvéleményt adni.
Vagy meg kéne nevezni a számlakibocsájtót, vagy utólag kérni ajánlatot több helyről, és utána írni ilyen posztot.

Keyser Soze 2008.10.27. 07:26:51

Pár évvel ezelőtt én is a Porsche Budához
vittem a VW Polómat.A 60 ezres szervíznél
szóltam a munkafelvevőnek, hogy mindent
ami szükséges cseréljenek.Akkoriban
elég laikusnak számítottam autójavítás terén.Pár ezer kilométerrel később a Moszkva térnél elszakadt a vezérműszíjam.
Egyik ismerős mondta, hogy nem érdemes reklamálni mert úgysem történik semmi.
Azóta az olajcserét, és egyéb apróságokat
mindig az ismerősöm cseréli ki.Hál istennek
azóta nagyobb problémám nem volt.

Marcellusca 2008.10.27. 07:28:37

A Sün!
Elhagytad a "lemezed"? Hol marad a "legyen 10.000 Ft a benzin" hozzászólásod?!
Nekem volt 1200-as Ladám, azt cseréltem Skodára. Leírhatatlan a különbség mind biztonsági, mind kényelmi szempontból. Arról nem is beszélve, hogy a skodri kb. fele annyit evett. Igaz - lehet, hogy a nosztalgia miatt is (ilyenen tanultam) - azért élveztem is, csak állandóan szerelni kellett a 26 éves Sergejt.
Ja, és a qrvák nem érdekelnek.

Klesk 2008.10.27. 07:28:47

Számomra teljesen érthetetlen a fogyasztói társadalom viselkedése. Megveszik az emberek az új autót, és olyan költségeket vesznek a nyakukba, ami nevetséges. Van nekem (többek között) egy 25 éves ford escort-om, ezzel járok hét közben. Szépen fel lett újítva kb 5 éve. Azóta is megy hűségesen, soha semmi baja. Ha ennek az autónak a mostani megfelelőjét vettem volna a fordtól, a kamat és az értékcsökkenés valamint a szerviz és a casco havi szinten kerülne annyiba, mint az öreg ford. Pedig kényelmes, sok minden belefér, nem kell rá vigyázni. Miért ragaszkodik mindenki az új autóhoz?

Lári-Feri 2008.10.27. 07:37:59

Klesk: Pl azért, mert van egy rakás olyan kényelmi, technikai és biztonsági megoldás benne, ami egy 25 éves autóban talán még nem volt.

n80qd 2008.10.27. 07:42:21

Haahhaa... márkaszerviz, az kell nektek. Ez egy normál olajcsere szerviz volt zöldkártyával... ha a zöldkártyát nem számolod, akkor kb 20-30e ft-ból ki lehet hozni és akkor sokat mondtam. 5w30-as olaj meg minek? Ja időben max fél óra. Ja , hogy garancia... na azt akkor is elfelejtheted, ha mindig odahordtad, úgyis kitalálják, hogyan kerüljék el a garis javitást.
A családban 3 autó van, 1 céges, 2 privát. Költség és idő szinten kb a céges egy szerviz ára, és ideje, annyi, mint a 2 privát éves szervize (idő és pénz),igaz a sajátot nem hordom márkaszervizbe.

Morgó Muki 2008.10.27. 08:09:45

Kedves Multi!

Sajnos a márkaszerviz drága. Ennyire! Az alkatrész például azért is, mert ezen nem csak a Porsche Buda akar keresni, de a hivatalos magyarországi forgalmazó is. Nem tudom, hogyan működik a VW csoportnál, de szinte mindenhol fix alkatrész árak vannak, amiből adhat a márkakereskedő kedvezményt. A kedvezmény mértéke attól függ, hogy milyen alkatrészt veszel. Általában a leggyakrabban fogyó alkatrészen van a legnagyobb árrés (akár 40% fölötti is.) Ez csak a márkaszerviz árrése, ehhez még vedd hozzá a forgalmazóét, így talán már világos, miért drága egy ablaktörlőlapát, ami pont ugyanaz, amit egy a Tescoban Bosch dobozban kapsz feléért, harmadáért. Mindezen ismeretek birtokában nekem furcsa, hogy a szomszédos márkakereskedő féláron tudta volna adni az alkatrészt.
A kommentelők közül többen javasolták, hogy fordulj, felsőbb fórumokhoz. Tedd meg, de csak az ügyben számíthatsz együttérzésre, hogy lassúak és barátságtalanok voltak. Legközelebb vidd te az alkatrészt az alábbi tudás birtokában. (A rendelet 2002-es, nézz utána, hatályban van-e még. Szerintem igen.)
www.gemosz.hu/download/gvo2002.pdf
A lényeg: A BER (Block Exemption Regulation), az Európai Bizottság 1400/2002/EK számú rendelete, melynek értelmében az alkatrészgyártók (megfelelő feltételek teljesülése esetén) tanúsíthatják, hogy termékeik:
* eredeti tartalék alkatrészek (megfelelnek a rendelet 1. cikk, „t" bekezdésének)
* megfelelő minőségű tartalék alkatrészek (megfelelnek a rendelet 1. cikk, „u" bekezdésének)
A tanúsítvánnyal igazolt termékek az eredeti alkatrészekkel azonos piaci feltételeket élvezhetnek, azok beépítését és használatát az autógyártók és márkaképviseletek nem tilthatják és korlátozhatják a jármű garanciális időszakában sem.

Persze a munkadíjad még így is sok lesz. Ez az infrastruktúra miatt van. Iszonyú pénz egy ilyen szervizt felszerelni, szinten tartani. Előírják, hogy hány és milyen szerelőd legyen, akiket kötelező tanfolyamokra vinni, ami után a márkakereskedő fizet oktatási költséget. (Nem keveset.) Kötelező mennyiségű célszerszámot kell tartani, aminek jó részét sosem fogod használni, de ezt is meg kell venni. Tudtommal az órabért maguk szabhatják meg, de az elvégzett munkák időigénye fixálva van. És még sorolhatnám.
Sajnos arra nem tudok magyarázattal szolgálni, hogy az USA-ban miért olcsóbb, csak tippjeim vannak és ugyanez igaz Szlovákiára is. Magam sosem vittem az autót márkaszervizbe, ami kicsit rizikós, ha az autónak gariidőben fődarabcserés problémája lett volna.

Klesk 2008.10.27. 08:11:10

Lári-Feri: Igaz, de ezekre nincs szükségem. Nem kell csupa elektronika motor, ezernyi szenzorral és hibakóddal, a sok-sok 3betűs elektronikus kütyü, meg a többiek. Klíma helyett le lehet tekerni az ablakot. Van több autóm is, van amelyikben van minden vacak, tudok viszonyítani: nem hiányoznak. Cserébe az autó csak 800 kiló, a 130 lovas motor (RS turbo) igen jól viszi. A mai autók ilyen kategóriában már 1300 kiló körül vannak, tehát elég lomhák. Törtek már alattam ilyen fordot, nem lett semmi bajom, jól bírja az ütést. Akkoriban is tudtak autót csinálni. És amikor a sorban belémkoccantak hátulról, kiszálltam, kihúztam kézzel a fém lökhárítót és mosolyogva mehettem tovább. Mai autón ez egy 100 eFt-os műanyag lökhárítót meg 50 eFt munkadíjat jelentene. Annyit érne az egész autó. Azt hiszem, a sok drága megoldást azért találták ki, hogy a vásárló ingét-gatyáját lehúzzák. Képzeld a mai 6 sebességes automata tiptronic váltók javítási lehetőségeit 10 év múlva. Szerintem csak az új darab segít majd. De ezek az autók nem is fognak 20-30 évet menni, ezer hibájuk gazdaságtalanná teszi majd a javítást. Fogyasztói társadalom ugye... Na ebben nem akarok partner lenni.

ASDF 2008.10.27. 08:21:33

Egy 2.5 millió forintos új autó első éves amortizációja mondjuk 10e km-es normál futás mellett alaphangon 300e Ft.
Benzinköltség hozzá kb 200e Ft.
Biztosítás, súlyadó, kötelező szerviz.
30e, 10e, 30e Ft.
Egyéb költségek: parkolás, ablaktörlő csere, autópályamatrica stb összegezve mondjuk 30e Ft.
Azaz az első évben 600e ft ba kerül, hogy új autótt vett valaki és egy kicsit még használja is.
A fenti számok inkább alulbecsültek és mégcsak nem is hiteles autóra vonatkoznak.
Megéri egy átlagkeresettel (120nettó) rendelkezőnek? Hát...Persze mindenki maga tudja...

Ha valamire nagyon fontos is az autó, évente mondjuk 20 alkalommal, akkor bérautóval megúszható 150 rongyból. A többit meg el lehet költeni Kubában.

Persze nagyfokú rugalmasságot igényel a fenti szemléletmód, de szvsz az új autóvásárlók nagy részének egész egyszerűen nem éri meg, mert kevesebből helyettesíthető lenne az igényük. Csakhát azok a fránya igények vannak elszállva a picsába.

(Egy 10éves 800e ft os autó, kiválóan használható. Az éves ráfordítás szintén rengeteg. mondjuk 400e, mert bár kebesebb az amortizációja, de valószínüleg magasabb a szervizköltség.Szóval itt sem sokkal jobb a helyzet)

ASDF 2008.10.27. 08:22:39

Egy 2.5 millió forintos új autó első éves amortizációja mondjuk 10e km-es normál futás mellett alaphangon 300e Ft.
Benzinköltség hozzá kb 200e Ft.
Biztosítás, súlyadó, kötelező szerviz.
30e, 10e, 30e Ft.
Egyéb költségek: parkolás, ablaktörlő csere, autópályamatrica stb összegezve mondjuk 30e Ft.
Azaz az első évben 600e ft ba kerül, hogy új autótt vett valaki és egy kicsit még használja is.
A fenti számok inkább alulbecsültek és mégcsak nem is hiteles autóra vonatkoznak.
Megéri egy átlagkeresettel (120nettó) rendelkezőnek? Hát...Persze mindenki maga tudja...

Ha valamire nagyon fontos is az autó, évente mondjuk 20 alkalommal, akkor bérautóval megúszható 150 rongyból. A többit meg el lehet költeni Kubában.

Persze nagyfokú rugalmasságot igényel a fenti szemléletmód, de szvsz az új autóvásárlók nagy részének egész egyszerűen nem éri meg, mert kevesebből helyettesíthető lenne az igényük. Csakhát azok a fránya igények vannak elszállva a picsába.

(Egy 10éves 800e ft os autó, kiválóan használható. Az éves ráfordítás szintén rengeteg. mondjuk 400e, mert bár kebesebb az amortizációja, de valószínüleg magasabb a szervizköltség.Szóval itt sem sokkal jobb a helyzet)

Majjom 2008.10.27. 08:27:47

Hááát, aki szervizben cseréltet ablaktörlőt, vaze, az fizesse is meg. Amúgy kicsit drága olajat sikerült bele rakni, nem?

nyekkmacsek 2008.10.27. 08:37:49

..ja kérem......., akinek kocsija meg nője van, pénze is legyen hozzá....... :-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

blügy-blügy 2008.10.27. 08:39:14

Egy új kocsit csak az első kötelező szervízre szabad elvinni, utána felejteni kell az egészet, mert addig úgyis kiderül, hogy gyári hibás-e, vagy sem. Mi kiszámoltuk, hogy 2 havonta 70e Ft-okat fizettünk 2 évig, és egyszer volt a vízpumpa rossz, amit kicseréltek garanciában (30e ft lett volna), szóal ha a 70e-eket gyűjtöttük volna, és mi cseréljük az olajat, stb, akkor a negyedébe került volna. (Ford transit, nemzetközi fuvar, heti 2500-3000 km)

binary2 2008.10.27. 08:45:02

Hát igen, nekem is volt VW-m, otthagytam jónéhány nadrágomat....

Aztán rájöttem, hogy van más profi szervíz is tizedannyiért ugyanolyan profin, az új vevőt meg kutyául nem a szervízkönyv, sokkal inkább az olajcserék matricája érdekelte.

Most peugeout-m van, 45 ezres szervíz 12 ezer a márkaszervízben. Szóval aki Vw, Seat-ot akar, az jobb, ha aranybányát nyit előtte.

Ébredjetek :)

ekkerjoz 2008.10.27. 08:45:04

"n80qd 2008.10.27. 07:42:21
Haahhaa... márkaszerviz, az kell nektek. Ez egy normál olajcsere szerviz volt zöldkártyával... ha a zöldkártyát nem számolod, akkor kb 20-30e ft-ból ki lehet hozni és akkor sokat mondtam."

Persze, lopott anyagból, sufniművekben.
Azt is mégnézném, azt a félórát, szűrőcserékkel, fékfolyadék cserével, környezetvédelmi vizsgálattal.

Ez nagyon komolytalan komment volt.

movhu 2008.10.27. 08:49:32

Céges Skoda Fabiát vittem márkaszervízbe olajcserére. Direkt szóltam, hogy 50.000 Ft van nálam, ami belefér, az még jöhet, a többi tuti nem. 2 óra múlva jöttek, hogy íme az autó, 68.000 lesz :(
A céges Octaviám szervízköltségeiről ne is beszéljünk, 60.000-nél már lazán 130.000 volt, és a még garanciális autón nem működő hátsó ablaktörlőmosót nem csinálták meg, mert a hozzáértő kolléga szabadságon volt :(
Ismerős Passatjában nincs 200.000 kilométer. Ennek ellenére olyan 700.000 forint garancián túli javítási költsége volt már vele, a számlán röpködnek a súlyos tízezrekben mért motorkiszerelési költség és ilyesmi.
Ennyi jutott eszembe erről.

igazi hős 2008.10.27. 09:00:47

Egyszer velem is eljátszotta a szerviz, hogy "véletlenül" 5W-30-at raktak az autóba. Mondom, akkor most várjam meg, amíg kicserélik? Nem, akkor kiszámlázzák a lapon amúgy is szereplő 10W-40-et. Gondolom amúgy is azt töltöttek bele, de bepróbálkoztak, hátha kifizetem a plusz 7-8 ezret.

Missing Link 2008.10.27. 09:08:56

nekem volt csont új 3-as golfom, és az első héten inkább feladtam a garanciát, mert volt ismerős, megbízható szerelő, pont vw-re, audira stb-re specializálódva, de nem volt hivatalos márkaszervíz.
életem legjobb döntése volt, kocsinak első két évben nulla baja volt, szervízelés pedig megvolt rendszeresen oldva feledhető összegekért. Nem loptak, nem csaltak, nem hazudtak.
A garancia választható, de nem kötelező.

Ronald 2008.10.27. 09:11:34

Válasz MULTI-nak:

Naugye, barátom, lehet ezt így is. Talán így kellett volna kezdeni- az intézmény nevével ...és máris ütősebb lett volna a történet.

Te biztos nem éltél abban a korban, amikor úgy írták alá a feljelentő-leveleiket a "jószándékú" emberek, hogy "egy tisztességes/jószándékú állampolgár"...vagy más, ugyanilyen "bátor" aláírásokkal.

De ha már ez a kor letünt, akkor legalább mi ne írogassunk olyan részletekbe menő sztorikat - amelyek úgy kezdődnek, hogy "a színhelyt most nem szeretném megnevezni...stb."

Ugyan miért nem? Hisz a történet igaz, ugyebár?
És így legalább lehetősége van a másik félnek is elmondani az álláspontját a történtekről...mert néha az sem haszontalan ám.

LandroHun 2008.10.27. 09:19:59

3 éves Cordobám kötelező szervizére kértem árajánlatokat a bp-i kereskedésektől. 70e-100e-ig kaptam ajánlatokat. A 100 ezresnél a telefonos hölgy a háttérből bekiabált összeget el sem hitte, többször rákérdezett, hogy tényleg annyi?
Egy kicsit súlyosnak tűnik egy Cordobánál, ami azért mégiscsak egy alsókategóriás autó.
Aztán megoldottam 45-ért egy maszeknál, akihez azóta visszajárok kötelező szervizeknél.

ekkerjoz 2008.10.27. 09:22:56

Az jutott eszembe, vajon járt-e kedves Multi mostanában közjegyzőnél, vagy földhivatalban, vagy ocsmányirodában?
Ott tényleg percek alatt megkapja (na jó, a várakozás nem számít bele az érdemi munkába), amiért ment, és otthagy egy jelentős összeget, ami óradíjra vetítve tízszer-tizenötször több, mint a legdrágább szervíz rezsióradíja. Ezért nem aggódik? Vagy ez nem lehúzás? Jó, igaz, a közjegyző szinte magánszektor, de a földhivatalt például egyszer már kifizette az adójából, nem?
Írjon erről, ha ráér.

renaultos 2008.10.27. 09:24:51

Nekem van egy 5 és fél éves megane-om, megkérdeztem a márkaszervizt hogy a 6 éves szerviz mely egyben 60.000 km lesz mennyibe kerülne? Azt mondta a munkafelvevő, hogy 200K plusz még amit találunk az autón, plusz a műszaki vizsga! Mire én: HAHAHA
Csodálkoznak ha nem megy oda senki csak a céges autók, meg a balekok...

Noinfo (törölt) 2008.10.27. 09:27:26

Klesk: már vártam a klíma helyett le lehet tekerni az ablakot érvet. Ilyen elven akkor autó helyett lehet gyalogolni is, nem?

Vitya 2008.10.27. 09:30:42

Privát szerelőm van, de márkaszervizben dolgozik főállásban (mellette pedig otthon, este). A kocsihoz mindent megrendeltet beszerzési áron a szervizzel, és a végén ő szereli be... elképesztő az árkülönbség. Kevesebb, mint a fele!!
Arról nem is beszélve, hogy elő van irva nekik a márkaszervizben, hogy mennyit kell szüttyögniük egy-egy munkafázissal. Ergo amit este megcsinál 40 perc alatt, arra a szervizben 3 óra van előirva. ...hiába lennének készen előbb...

jeee

Az ország monnyon le 2008.10.27. 09:44:30

Nejem céges fordján feladta a küzdelmet az egyik H7-es izzó. Lusta dög voltam nem cseréltem ki, mondtam vigye el a szakszervízbe, amivel a cégnek szerződése van, úgyis a cég fizeti. 3 órát várt!!! (1 izzócsere!!! és 5600 HUF volt a teljes összeg :DDD Utána a kicserélt izzó 3 napig bírta. Elmentem "ótósbótba" vettem egy H7-est 320 HUF-ért és 2 perc alatt kicseréltem. Konklúzió: ne legyetek lusta dögök, és az asszony is boldogabb :DDD

Klesk 2008.10.27. 09:45:31

Márkaszervizekről pár gondolat:

Honda Tóth az üllői úton (már Nissan Tóth azóta): honda CRX-en állítottak szelephézagot. Már a kapuban is kezdett hangos lenni. Kihívtam a szerelőt, hallgassa meg. Szerinte ez így jó, majd bejáródik. Nem akartam okoskodni, mégiscsak ő ismeri a hondát. Mire hazaértem, a hangja olyan lett, mint a fiat dízeleké. Otthon levettem a deklit, hát az egyik szelepcsavar kontraanyáját nem húzták meg, kiforgott a helyéből. Felhívtam a szervizt, a szerelő közölte, hogy mennyi a szelephézag, állítsam be, ha esetleg tudom, mert így inkább ne menjek vele.

Sárkány Center (akkoriban Nissan is volt náluk): 300zx-hez rendeltek szívócső sortömítést. Vittem mintadarabot is. Fickó kikereste a gépen, én is láttam. A kapott szám p00-ra végződött, a megrendelőn mégis p01 végű szám volt. Ezért rögtön szóltam, de azt mondták ne aggódjak, ez is jó lesz. Nem akartam okoskodni. Ilyen módon fél évet vártam a tömítésre. És persze rosszat hoztak! Azért tartott eddig, mert valami speciális szart rendeltek Amerikából, nem az enyémhez valót. A lóvét visszaadták, másik szerviz 2 nap alatt hozta meg Bécsből a jót.

Honda Grohoczky: hátsó lökhárítót cseréltek a CRX-en. Mikor kész volt, átadásra kiálltak vele úgy, hogy az autó farral a fal felé legyen. Abból az irányból, amit a megközelíthető oldalról nem lehet látni, elállt a lökhárító, de nem kicsit. Mikor ezért szóltam, bevallotta a szerelő, hogy nem jó lökhárítót rendeltek. A recepción alig akarták kicserélni, és persze még 1 hónap.

A nissan 300zx-hez egyébként sokkal olcsóbb neten rendelni Amerikából vagy Hollandiából alkatrészt, szállítással is lényegesen olcsóbb mint akármelyik szervizben.

Az Élő Legenda (törölt) 2008.10.27. 09:50:00

A 10 eFt-os rezsióradíj egy bp-i szervízben nem túlzottam meglepő. Az is természetes, hogy normaidők vannak (a márkaszervíz "nagyüzem", szabályozás nélkül nem menne). Ezeket nagyjából lehet tudni. Innentől mindenki döntse el, hova megy, kérjen előre árajánlatot, stb. Utólag meg ne sírjon.
Én pl. egy olyan pest-környéki márkaszervizbe járok, ahol bemehetek a kocsihoz, nézhetem, hogy mit csinálnak. Kapok kávét, a neten pedig meg tudom nézni az alaktrész árakat. Szóval vannak elfogadható helyek, csak meg kell őket találni.

Klesk 2008.10.27. 09:51:17

Noinfo: Lehet, de nekem Ócsáról Pestre elég nehéz lenne gyalog bejönni. Még bicajjal is, bár azzal csináltam. Sportos, csak megbüdösödik az ember, mire beér. De komolyabban: tényleg le lehet tekerni. Sok ember már kellemes tavaszi melegben is a klímát járatja. Szerintem a sok extra meg elektronikus kütyü a gyártók heppje: a felhasználók nem kérték őket, az autó drágább, bonyolultabb és nehezebb lesz tőle. Igaz, hogy érnek valamit, ezt nem vitatom, de sokkal többet kell érte fizetni egy új autó vásárlásával, mint amennyit ér.

zscsgy · http://gibier 2008.10.27. 09:59:30

Nem értem, milyen autószerelőről beszélnek itt többen is, hiszen a márkaszervízekben ez a pozició már nem létezik, ellenben van alkatrészcserélő szakember!
Nekem a szerelő az, aki meghallgatja, megnézi, megpiszkálja, hogy jobban hallja, majd megoldáson töri a fejét, Heureka, és megoldja, bocs, megszereli az autómat!!!!
Dugdoshatjuk computerre a gépet, az agy nem dolgozik, a szerelő butul, már fogalma sincs mit kellene hallgatnia, néznie, hiszen majd a gép megmondja, mi a baja a másik gépnek!Ha ez lenne a fejlődés, akkor megérdemeljük a gazd.i válságot!

Klesk 2008.10.27. 10:08:07

zscsgy: Hát ez így van. És sajnos a gyártók tudatosan csinálják ezt. Motorműhelyes cimborám panaszkodott, hogy nem egy gyártó már eleve nem forgalmaz javítókészletet a motorokhoz, nincs gyári túlméretes dugó, csapágy. Hiába tudnád javítani, nem megy, mert nincs alkatrész. Dobjad ki, vegyél újat!

redriot77 2008.10.27. 10:14:23

Kb. fél éve vittem 45ezres átvizsgálásra a Hyundaim. Mondom a munkafelvevőnek hogy normál átvizsgálás, de olajcsere nélkül. Nézett egy kicsit értetlenül, mondom tízezrenként cserélem, mivel sokat járok hideg motorral, rövid városi utakra. A másik kívánságom az volt, hogy a műhelyben lehessek miközben az autómat átvizsgálják, ellenőrzik.

Így fizettem 12ezret, ebben benne volt a 3 ablaktörlő cseréje is. A szervízkönyvben is ott a szervízt igazoló pecsét, annyit írtak alá hogy "olajcsere nélkül".

Tehát: venni egy flakon olajat + szűrőt, és gyorsszervízben kicseréltetni (ha nincs saját garázs aknával) a szemed előtt tekerik le a kupakot, biztos lehetsz benne, hogy jó olaj kerül a kocsidba, és a szűrő is cserélve lesz. A maradék olaj is a tiéd marad, ami jól jön, ha esetleg a köv. cseréig után kell tölteni.

Kocsit otthagyni, árajánlatkérés nélkül: biankó csekk a szervíznek -> jelzés hogy balek a házban, szabad a pálya! Biztos lehetsz benne, hogy a pollenszűrődhöz hozzá sem nyúltak, és az is benne van a pakliban, hogy a régi olajból is hagytak egy kicsit az autóban, talán az olajszűrő is maradt a régi.

Noinfo (törölt) 2008.10.27. 10:32:09

Klesk: A klíma (minden ellenkező híreszteléssel ellentétben nem csak melegben hasznos. Sőt. Hihetetlen jól lehet vele párátalnítani, a levegőt szárítani. Én pölö őszi esős időkben, sőt télen is járatom. Ha más nem, közlek.bizt. okokból jó, hogy nem csurog azablakról a víz, és kellemes, száraz érzés az utastérben. Tehát aki nem csak 45 fokban járatja a klímát, az nem biztos. hogy konzumidóta, lehet, hogy csak él a modern technika adta hasznos lehetőségekkel.

Klesk 2008.10.27. 10:45:15

Noinfo: Mint írtam nem a hasznosságát vitatom, azt teljességgel elismerem (bár nekem leengedett ablakkal való autózás jobban esik, talán mert annak idején ladán szocializálódtam), de ez teljesen szubjektív. Amivel nem értek egyet az az, hogy az extrák és új technikai megoldások tömege szerintem felesleges, drága. Valamint azért új autót venni, hogy legyen benne mindenféle csicsás elektronika, hát az teljesen értelmetlen. Ráadásul a hétköznapi felhasználás során (ülök a dugóban, 50-nel megyek a városban a sorban, az útviszonyoknak megfelelően vezetek az utakon) ezekre nem is lesz szükségem. Sokan mégis ingüket-gatyájukat ráköltve vesznek olyan verdát, amit nem is fognak kihasználni. Az a baj, hogy nincs igazán megbecsülése az öreg, de jól működő dolgoknak. Új kell! Csicsás! Drága! Csillogó! Na ez nekem idegen. Én nyugodtan elautózok a 25 éves verdámmal, vehetnék újat is, de feleslegesnek gondolom.

redriot77 2008.10.27. 15:42:11

Igazad van Klesk! Egyre inkább túlbonyolítottak az autók. Nevetséges, hogy pl. azt új Corsa 1.2 tonnát nyom! A régi A-Vectrám nem volt ilyen nehéz. Meg ott vannak az ilyen hülyeségek, mint az elektronikus gázpedál. Kérdem én: minek elektronikát tenni oda is, ahol a funkciót egy darab drót is hibátlanul betölti?
Hogy a márkaszervízben bamba fejjel benyögjék hogy "típushiba, komputercsere, 250.000 Ft lesz"?

P.Buda 2008.10.28. 11:57:34

Tisztelt Multi!

Köszönjük a lehetőséget, hogy megnevezett bennünket és így "a másik oldal" is megszólalhat.
Először is engedje meg, hogy elnézését kérjük az Önt ért kellemetlenségek miatt, főleg, ami a kiszolgálást illeti.
A számlával kapcsolatban szeretnénk azonban néhány megjegyzést tenni:
1. A javítási megrendelésen (amit Ön is aláírt amunkák elvégzése előtt) ajánlati árként 100.000,- Ft szerepelt, tehát nem a pénztárban szembesült először ezzel az összeggel.
2. Valamennyi, a számlán szereplő tétel szintén szerepelt a javítási megrendelésen, mint elvégzendő (megrendelt) munka, olyat tehát nem végeztünk el, amiről Önnek ne lett volna tudomása
3. Az autó elkészültének időpontjaként 16:00 szerepel a már sokszor hivatkozott javítási megrendelésen, így a 14:30-as elkészülési időpont is megfelelt a vállalásunknak. Itt azért hadd jegyezzük még meg, hogy a javítás tényleges befejezési időpontja nem minden esetben felel(het) meg a beérkezés időpontja + a javítás tényleges időszükséglete képletnek, mivel a napi kb. 60-80 autó megjavítását csak ütemezetten tudjuk végrehajtani (ügyfeleink általában reggel adják le az autóikat és ennyi autóval egyszerre nem tudunk foglalkozni, csak az átvételüket tudjuk elvégezni).
4. A javítási óradíjainkat minden egyes munkafelvevőnél megtalálhatja kiírva, az egyes felszámított időegységek (ld. számla) pedig a gyártók által az adott munkafolyamatra felszámítandó tételek, amin ha akarnánk sem tudnánk változtatni. Ide tartozik még, hogy az általunk elvégzett ellenőrző szerviz az nem csak egy olajcsere, hanem egy közel 40 tételt tartalmazó cseklista szerint végrehajtott szervizfolyamat, épp ezért nem is fél órát számlázunk rá, mint az olajcserére.
5. A fékfolyadék cseréjét a gyártó 2 évente írja elő, így ezért lett ez a munkálat is épp most elvégezve.
6. A Mobilitásgaranciát (assistance) nem számítottuk fel Önnek, igaz ezzel egy olyan szolgáltatásról mondott le, ami alkalomadtán (ne kerüljön rá sor!) többszörösen megtérül (pl. ingyenes beszállítás, csereautó a javítás idejére, de akkor is kisegítjük Önt a bajból, ha defektet kap vasárnap éjszaka vagy balesetet szenvedne és az autó menetképtelenné válna).

Örülünk, hogy a sok hozzászóló között akadt azért néhány, aki "megértőbb" a márkaszervizekkel szemben és reálisan látja azt is, hogy miért is kerül ennyibe egy-egy alkatrész vagy épp miért ennyi az óradíj. Ezek a díjak (illetve árrésük) nyújtanak fedezetet arra, hogy képezzük a munkatársainkat (évente egy fő képzési előírásának a teljesítése 100 eFt és nálunk ebben a körben közel 50 fő dolgozik), beszerezzük a szükséges eszközöket (diagnosztikai berendezések 1,5-4 MFt/db, célszerszámok szintén milliós tételben), kifizessük ADÓKKAL ÉS JÁRULÉKOKKAL a béreket és persze némi haszon is megmaradjon, de azt hiszem senki nem veheti rossz néven tőlünk, hogy ezért dolgozunk.
Igen, vannak minőségi problémáink is, hiszen itt is emberek dolgoznak és hibázhatnak a legjobb szándék és a megszerzett tudásuk legjavát adva is, urambocsá nem tökéletesek. A mai autók technikai bonyolultsága sem teszi egyszerűbbé a helyzetet.
Számtalan esetben azonban olyan autók kerülnek hozzánk, amelyekan már a sok hozzászóló által sokat emlegetett "megbízható, tuti" szerelők dolgoztak, de csak azt érték el, hogy több napos munkával lehet helyreállítani az általuk barkácsolt autót. Ilyenkor persze szintén mi vagyunk a hibásak, hogy ezért még pénzt is kérünk.
És még egy dolog: a beépített gyári alkatrészekre (és az esetlegesen ezek által okozott következménykárokra is!) 2 év garanciát vállalunk, míg az elvégzett javítási munkálatokra 6 hónapot. Számlánkkal lehet érvényesíteni. Merthogy adunk ilyet.
Az olaj témára ("vajon mit öntenek az autóba?") és a "tényleg kicserélték-e az alkatrészt?" kérdésre kitérve bármelyiküket szívesen látjuk egy műhely- és raktárlátogatással egybekötött videózásra, ahol meg tudjuk nézni, hogy az adott autón mit is cseréltünk. Persze ezt tisztelt ügyfelünk maga is megteheti, állunk az eredmény elébe.
Köszönjük a türelmét annak, aki végigolvasta. Elnézést, hogy ilyen hosszúra nyúlt, de több megszólaló mondandójára is igyekeztünk választ adni. Tudjuk, hogy a márkaszervizekről kialakult általános kép ettől nem fog alapvetően megváltozni, de hátha legalább párak fejében átbillenünk "utált"-ból "nem szeretett"-be. Aztán, ki tudja...

Multi 2008.10.28. 13:18:07

Tisztelt Uram!

Köszönöm a válaszát, sajnos úgy tűnik, nem azonos dokumentumokat nézünk. Az én papíromon 14:00 szerepelt, azonban, amikor jeleztem, hogy telefonon más időpontot mondtak, akkor 11:00 h-ra hívtak vissza.

Ez csak egy részlet az Ön által említett "tények" közül, ami nem állja meg a helyét, de ezen nincs értelme vitatkozni, Ön bizonyára más információkat kapott az alkalmazottaktól. Csak szeretném felhívni a figyelmét: én KÉRTEM a Mobilitásgaranciát! Nem lemondtam róla, hanem Önök elmulaszották felszámolni / elszámolni.

Felhívnám továbbá szíves figyelmét, hogy a leírt szolgáltatási tapasztalatokra még az említett árak mellett (de leginkább azért) sincs mentség.

süti beállítások módosítása